REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO MEGAGADZETY.PL
§ 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Właścicielem Sklepu MEGAGADZETY.PL jest spółka działająca pod firmą WXMEDIA Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi (93-105), ul. Milionowa 21, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000515839, posiadająca NIP 831-163-32-89, REGON 101803092.
- Za pośrednictwem Sklepu MEGAGADZETY.PL zawierane są umowy sprzedaży, na podstawie których Sprzedający sprzedaje Kupującemu gadżety reklamowe będące w ofercie Sklepu.
- Regulamin obowiązuje w przypadku zawierania i realizacji umów pomiędzy Sklepem, a klientem biznesowym będącym jednoosobową działalnością gospodarczą, osobą prawną, jednostką rządową lub samorządową.
- Produkty i treści prezentowane w Sklepie nie stanowią oferty wiążącej oferty w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Sklep prowadzi sprzedaż na terenie całej Unii Europejskiej.
- Sprzedający oświadcza, że wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Sklep umożliwia sprzedaż Produktów ze znakowaniem, tj. z umieszczonym materiałem graficznym dostarczonym przez Kupującego.
- Minimalna wartość Zamówienia wynosi 200 zł netto.
- Poza przypadkami wyraźnie wskazanymi w niniejszym Regulaminie (tj. § ust. 5 – nieprawidłowy opis Produktów i §6 – Rękojmia za wady) zakupiony Towar nie podlega zwrotowi.
§ 2.
CENA, OPISY PRODUKTÓW I KOSZTY DOSTAWY
- W Sklepie podawane są zarówno ceny brutto (zawierające podatek VAT) zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz ceny netto oferowanych Produktów. Podane ceny nie zawierają kosztów transportu.
- Wszystkie ceny są podane w polskich złotych.
- Ceny w Sklepie nie zawierają kosztów znakowania zamawianych Produktów.
- Sprzedający zastrzega, że ceny Produktów prezentowane w Sklepie mogą być nieaktualne. W takim przypadku Sprzedający po otrzymaniu Zamówienia niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Kupującego wraz z informacją o obowiązującej cenie. Kupującemu przysługuje w takim wypadku prawo do wycofania złożonego Zamówienia i odstąpienia od dokonania zakupów.
- Sprzedający zastrzega, że opis Produktu może zawierać nieprawidłowo podane właściwości gadżetów reklamowych, oraz że właściwości te mogą ulec zmianie wskutek ich nagłej modyfikacji przez producenta. Jeśli informacje (w tym opisy i dane techniczne Produktów) zaprezentowane na stronie internetowej Sklepu w dniu złożenia Zamówienia nie pokrywałyby się z dostarczonym Towarem, Kupujący ma prawo w terminie 7 dni od daty dostarczenia Towaru zwrócić Towar (pod adres określony w §6 ust. 3 Regulaminu) oraz otrzymać zwrot zapłaconej ceny. Możliwość zwrotu istnieje tylko i wyłącznie w wypadku Towaru nieznakowanego.
- Sprzedający zastrzega, że wygląd dostarczonego produktu może nieznacznie różnić się od zdjęcia Produktu umieszczonego na stronie internetowej Sklepu. W przypadku nieznacznych lub nieistotnych różnic Kupującemu nie przysługuje prawo do zwrotu Towaru. Dotyczy to w szczególności różnic wynikających z ustawień monitora Kupującego.
- Sprzedający informuje, że z uwagi na stale zmieniający się stan magazynu Sklepu istnieje możliwość, że Sklep nie będzie dysponował określonymi Produktami. W takiej sytuacji Sprzedający niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Kupującego, który ma prawo do rezygnacji z dokonywania zakupów. Sprzedający nie ponosi z tego tytułu jakiejkolwiek odpowiedzialności.
- Sprzedający zaleca uprzednie zakupienie próbki Produktów przed realizacją Zamówienia ze znakowaniem lub obejmującego większą ilość Produktów w celu potwierdzenia, że spełniają one oczekiwania Kupującego.
- Kupujący ponosi koszty dostawy Towaru, który jest ustalany przy każdym Zamówieniu indywidualnie, z zastrzeżeniem ust. 10 poniżej. Dokładne określenie kosztów dostawy zostanie podane w potwierdzeniu Zamówienia, o którym mowa w §3 ust. 3 Regulaminu.
- W przypadku Zamówienia, w którym wartość zamówionego Towaru przekracza kwotę 2.000 zł netto, Sprzedający pokrywa koszt dostawy do jednego miejsca na terenie Polski.
§ 3.
ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA. WARUNKI PŁATNOŚCI.
- Zamówienia na Produkty oferowane w Sklepie przyjmowane są poprzez system elektroniczny udostępniony pod adresem www.megagadzety.pl. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok.
- Po złożeniu przez Kupującego Zamówienia w ciągu 12h roboczych Dział Sprzedaży Sklepu zweryfikuje złożone zamówienie pod kontem dostępności, cen, kosztów wysyłki i wyśle fakturę pro-forma wraz z linkiem do płatności on-line bądź danymi do przelewu.
- Po otrzymaniu potwierdzenia Zamówienia, o którym mowa powyżej Kupujący dokonuje wpłaty ceny za zamówiony Towar zgodnie z wybraną formą płatności.
- Zapłata za Towar następuje z góry w postaci zaliczki, przed wysyłką Towaru do Kupującego, w pełnej kwocie obejmującej cały zamówiony Towar wraz z kosztami wysyłki Towaru.
- W drodze indywidualnego porozumienia pomiędzy Kupującym a Sprzedającym płatność części lub całości kwoty z tytułu realizacji danego Zamówienia może nastąpić po wysyłce Towaru do Kupującego, w uzgodnionym przez strony terminie. W przypadku opóźnienia w płatności Sprzedającemu przysługują odsetki ustawowe w skali roku oraz prawo wstrzymania się z realizacją innych Zamówień na rzecz Kupującego.
- Zapłata na rzecz Sprzedającego następuje poprzez płatności elektroniczne lub na rachunek bankowy wskazany w fakturze pro-forma. Za moment zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania kwoty na rachunku bankowym Sprzedającego.
- Z chwilą otrzymania płatności przez Sprzedającego zostaje zawarta umowa sprzedaży obejmująca realizację Zamówienia i dostarczenie Towaru do Kupującego.
- Po otrzymaniu płatności z tytułu danego Zamówienia Sprzedający, po otrzymaniu wymaganych informacji od Kupującego, wystawi fakturę VAT.
- Sprzedający i Kupujący mogą uzgodnić wystawianie i przesłanie drogą elektroniczną na wskazany przez Kupującego adres e-mail faktury VAT oraz innych dokumentów rozliczeniowych w formie elektronicznej, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 4.
ZNAKOWANIE PRODUKTÓW
- W przypadku wyrażenia woli znakowania Produktów Kupujący oświadcza, że dysponuje uprawnieniem do wykorzystania danego materiału graficznego (logo, znaku towarowego, itp.) przekazanego Sprzedającemu na potrzeby realizacji Zamówienia. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność z tytułu nieuprawnionego wykorzystania takich materiałów.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do wykorzystania produktów oznakowanych materiałami graficznymi dostarczonymi przez Kupującego w celach marketingowych, w tym umieszczenia ich zdjęć na stronach Sklepu, a Kupujący wyraża na to zgodę.
- Kupujący zobowiązuje się zwolnić Sprzedającego od obowiązku świadczenia na rzecz osób trzecich z tytułu roszczeń kierowanych do Sprzedającego w związku z nieuprawnionym wykorzystaniem materiałów graficznych dostarczonych przez Kupującego oraz pokrycia kosztów związanych z każdym postępowaniem (w tym kosztów pomocy prawnej) wszczętym przeciwko Sprzedającemu, którego przedmiotem będą takie roszczenia.
§ 5.
REALIZACJA ZAMÓWIENIA I WYSYŁKA TOWARU
- Realizacja Zamówienia (tj. ewentualne znakowanie oraz wysyłka Towaru) rozpoczyna się po zaksięgowaniu kwoty zaliczki za zamówiony Towar na rachunku bankowym Sprzedającego wraz z kosztami wysyłki, a w przypadku Towaru znakowanego - od momentu akceptacji przez Kupującego końcowej wizualizacji nadruku.
- Czas realizacji Zamówienia przez Sprzedającego, kończący się z chwilą wysyłki Towaru do Kupującego, jest następujący:
- w przypadku zamówienia Towaru bez znakowania – od 3 do 4 dni roboczych;
- w przypadku zamówienia Towaru ze znakowaniem – od 5 do 14 dni roboczych;
- W indywidualnie uzgodnionym przypadku możliwa jest realizacja Zamówienia w trybie ekspresowym. W takim przypadku Sprzedający może naliczyć dodatkową opłatę.
- W przypadku bardzo dużych Zamówień termin realizacji ustalany jest indywidualnie.
- W przypadku, gdy Kupujący za zgodą Sprzedającego zmodyfikuje złożone Zamówienie, termin realizacji zmienionego Zamówienia biegnie od początku.
- Kupującemu przysługuje prawo do rezygnacji ze znakowania zamówionego Towaru do momentu podjęcia przez Sprzedającego działań związanych z oznakowaniem Towaru.
- Towar wysyłany jest pod adres wskazany w Zamówieniu. Sklep poinformuje Kupującego niezwłocznie o nieprawidłowo podanym adresie, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub mógłby ją opóźnić.
- Jakiekolwiek rabaty lub kary umowne z tytułu zwłoki w realizacji Zamówienia nie będą uwzględniane, chyba że zostaną ustalone w odrębnej umowie.
- Towar jest dostarczany do Kupującego za pomocą firm kurierskich
- Na życzenie Kupującego wyrażone przed skorzystaniem z usług firmy kurierskiej Towar można odebrać osobiście w Biurze Obsługi Klienta mieszczącym się w Łodzi, przy ul. Milionowej 21.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe podczas transportu Towaru do Kupującego lub za jego utratę z winy firmy kurierskiej.
- Przed odbiorem Towaru od firmy kurierskiej należy sprawdzić czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zbadać stan taśm naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki jest uszkodzone lub gdy taśmy są zerwane należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się niezwłocznie ze Sprzedającym w celu wyjaśnienia sprawy. Brak stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie stanu przesyłki przy odbiorze w protokole stanowi podstawę do nieuwzględnienia roszczeń Kupującego z tytułu wad Towaru lub braków ilościowych przesyłki.
§ 6.
RĘKOJMIA ZA WADY ORAZ PROCEDURA REKLAMACJI
- W przypadku, gdy sprzedany Towar ma wady fizyczne lub gdy znakowanie Towaru jest nieprawidłowe Kupującemu przysługuje uprawnienie do wymiany wadliwego Towaru na nowy (rękojmia za wady).
- Kupujący obowiązany jest zbadać dostarczony Towar niezwłocznie po jego otrzymaniu i zawiadomić Sprzedającego o wykrytych wadach najpóźniej
w terminie 7 dni roboczych od dnia odebrania Towaru.
- W przypadku wykrycia wady Kupujący obowiązany jest po zawiadomieniu Sprzedającego o wykrytych wadach, odesłać wadliwy Towar do Biura Obsługi Klienta mieszczącego się w 93-105 Łódź, Milionowa 21 na własny koszt.
- Sprzedający w przypadku potwierdzenia istnienia wad Towaru w terminie 14 dni roboczych prześle do Kupującego nową partię Towaru bez wad na własny koszt.
- Sprzedający może w miejsce wymiany Towaru dokonać zwrotu kwoty odpowiadającej wartości wadliwego Towaru, bądź zaproponować Kupującemu obniżenie jego ceny w formie rabatu.
- W przypadku, gdyby Towar odesłany przez Kupującego nie był wadliwy Kupujący będzie mógł odebrać Towar osobiście w Biurze Obsługi Klienta, bądź skorzystać z usług firmy kurierskiej na własny koszt.
- Jeżeli Kupujący nie zbadał Towaru i nie zawiadomił Sprzedającego o wadach w terminie określonym ust. 2, a przypadku wad ukrytych jeżeli nie zawiadomił Sprzedającego w terminie 3 dni roboczych po ich wykryciu, Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi.
- Niezależnie od momentu zawiadomienia Sprzedającego o wadzie, uprawnienia Kupującego z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru wygasają po upływie miesiąca licząc od dnia, w którym Towar został Kupującemu wydany.
- Nieodpłatne lub odpłatne zbycie lub wydanie Towaru na rzecz osoby trzeciej powoduje wygaśnięcie odpowiedzialności Sprzedającego z tytułu rękojmi.
- Wyłącza się odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmiokreśloną w art. 556-576 kc.
§7.
ZASTRZEŻENIE WŁASNOŚCI
- W przypadku realizacji Zamówienia i dostarczenia Towaru na rzecz Kupującego przed dokonaniem pełnej wpłaty ceny, cały wysłany Towar pozostaje własnością Sprzedającego do momentu zapłaty pełnej kwoty ceny, a w razie opóźnienia w płatności do momentu zapłaty pełnej kwoty ceny wraz z wymagalnymi odsetkami.
- Przed przejściem własności Towaru na rzecz Kupującego nie ma on prawa do rozporządzania (w tym zbywania) Towaru lub obciążania go jakikolwiek prawem, a także do przerabiania lub dokonywania zmian w Towarze oraz wydawania go osobom trzecim, chyba że Sprzedający wyrazi na to wyraźną zgodę.
- Zastrzeżenie własności nie ogranicza możliwości dochodzenia przez Sprzedającego zapłaty wymagalnej kwoty ceny.
§ 8.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.).
- Kupujący wyraża zgodę na umieszczenie swych danych osobowych w bazie danych Sklepu w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia oraz wykonaniem Umowy Sprzedaży. Kupujący ma prawo do wglądu w swoje dane osobowe, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
- Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania wynikającego z danej umowy sprzedaży, ograniczona jest maksymalnie do kwoty zapłaconej przez Kupującego ceny z tytułu danej umowy oraz obejmuje wyłącznie szkodę rzeczywistą.
- W przypadku gdyby którekolwiek postanowienie niniejszego Regulaminu okazało się nieważne lub niewykonalne pozostaje to bez wypływu na ważność pozostałych postanowień Regulaminu, które pozostają w mocy.
- Niniejszy Regulamin oraz wszelkie umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu podlegają prawu polskiemu.
- Za pośrednictwem Sklepu umowa może być zawarta wyłącznie w języku polskim. Za zgodą obu stron umowa może być zawarta w innym języku; w takim przypadku zastosowanie znajduje niniejszy Regulamin w polskiej wersji językowej.
- Tytuły paragrafów użyte w niniejszym Regulaminie zostały zawarte jedynie dla wygody i odniesienia i nie będą miały znaczenia dla interpretacji niniejszego Regulaminu.
- Wszelkie spory wynikłe z zawieranych za pośrednictwem Sklepu umów lub w związku z nimi strony zobowiązują się rozstrzygać polubownie. Jeżeli spór nie zostanie rozstrzygnięty polubownie sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie sąd właściwy terytorialnie dla Siedziby Sklepu.